Namuose rauginti kopūstai

2018-09-05 0
Skaitant užtruksite 3 min.

 

Kad ir koks buvo gausus, šios vasaros šviežių daržovių derlius jau po truputį senka, o noras kasdien valgyti daržoves niekur nedingsta. Lietuvoje per vasarą užsiauginame tikrai įvairių šakninių ir kopūstinių daržovių, kurios šaltuoju sezonu puikiai pakeičia vasaros pomidorus, agurkus ir baklažanus. Problema tik ta, kad morkos ir burokai pabosta greičiau negu tikimės, todėl kartais reikia pasukti galvą, kaip jas pasigaminus. Kad lėkštės turinys netaptų pilkas kaip žiemos dangus ir nepritrūktume maistinių medžiagų, kurių per žiemą mums reikia ne ką mažiau negu vasaros metu.

Laiko patikrintas ir sveikatai ypač palankus būdas šaltuoju sezonu valgyti daržoves yra jų rauginimas. Kuo rauginimas skiriasi nuo marinavimo ir kokia jo nauda galite paskaityti internete – apie tai informacijos apstu. Viena pagrindinių priežasčių, kodėl juos skatinu valgyti yra gerosios bakterijos. Kadangi nevalgau jokių gyvulinės kilmės pieno produktų, šių bakterijų atsargų semiuosi raugintų kopūstų pagalba. Tikiu, mano skaitytojų tarpe yra ir daugiau tokių kaip aš, todėl viliuosi bus naudinga.

Šiandien mano tikslas pasidalinti receptu, kurio pagalba namuose galėsite nesudėtingai surauginti kopūstus (su kitomis daržovėmis nebandžiau). Tikrai nereikės medinių bačkų ar įmantrių prietaisų. Galėsite rauginti tiek, kiek jums norisi ir tada, kada norisi. O valgyti juos galima įvairiai: tiek neapdorotus, tiek verdant sriubas, troškinant. Man – tai vienas skaniausių šaltojo sezono produktų.

Ačiū, kad skaitote.

Raminta

Namuose rauginti kopūstai

2 l. talpos stiklainiui:

1 nedidelio arba pusės vidutinio baltagūžio kopūsto

1-2 vidutinių morkų

Nepilno šaukšto druskos (geriausia rinktis nerafinuotą)

Nepilno šaukšto cukraus (geriausia rinktis nerafinuotą)

Apie 1 l. gazuoto stalo vandens

1 a. š. kmynų (tai tik pagardas, jų dėti nebūtina)

Saujos spanguolių (tai tik pagardas, jų dėti nebūtina)

 

Kaip gaminti

Supjaustykite kopūstą (vidutinio stambumo šiaudeliais), morkas (geriausia pjaustyti plonais šiaudeliais, bet ne įprasta tarka).

Švariame 2 l. stiklainyje pakaitomis susluoksniuokite supjaustytas daržoves (jas dėkite glaustai vis pagrūsdami žemyn) iki pat stiklainio viršaus (palikdami apie 3 cm.).

Ant daržovių supilkite druską ir cukrų, viską užpilkite gazuotu vandeniu (iki kol apsems).

Stiklainį vos pridenkite dangteliu (bet ne užsukite) ar švariu plonu medvilniniu rankšluostėliu ir palikite kambario temperatūroje 2,5 – 3 paroms rūgti (rūgimo eigoje stiklainyje gali atsirasti papildomo skysčio, todėl patariu jį įstatyti į kitą indą).

Per kiek laiko kopūstai surūgs priklauso nuo aplinkos (vieną kartą surūgsta greičiau, kitą kartą reikia ir ilgiau palaukti), todėl geriausia juos ragauti. Po 2 parų turėtumėte pajusti raugintiems kopūstams būdingą kvapą, tada paragaukite ir rauginkite papildomai tol, kol skonis jus tenkins.

Surūgusius kopūstus supilkite į didelį dubenį, suberkite kmynus, spanguoles. Viską gerai išmaišykite ir dėkite atgal į stiklainį. Svarbu, kad kopūstai stiklainyje būtų pilnai apsemti.

Stiklainį sandariai uždarykite dangteliu ir laikykite šaldytuve.

 

 

 

 


Komentuokite:

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Close