Šildanti ankštinių ir batatų sriuba

2018-07-02 0
Skaitant užtruksite 2 min.

 

“„auGalingas pirmadienis“ – kampanija, siekianti paskatinti daržovių, vaisių, grūdų, ankštinių kultūrų ir kitų žmogaus sveikatai būtinų augalinių produktų vartojimą.

Lietuvoje vienas žmogus per metus suvartoja net 321 kg pieno produktų, 88 kg mėsos ir vos dešimčia kg daugiau – apie 99 kg – daržovių (įskaitant bulves). Nekokia proporcija. Tuo tarpu 56,2 proc šalies gyventojų miršta nuo širdies ir kraujagyslių ligų. Kartu su judėjimo trūkumu, prasta mityba – vienas iš pagrindinių veiksnių, nulemiančių šią liūdną statistiką.

Dažnai girdime, kad „reikia valgyti daugiau daržovių!“, bet kaip tą padaryti, ir kiek daugiau yra pakankamai? Viena diena per savaitę, kai atsisakote mėsos, padės tai padaryti – o taip pat leis išbandyti daugybę naujų skonių. Būkime sveikesni skaniai!”

Taip save pristato auGalingas pirmadienis​ iniciatyvos kūrėjai, o aš prisidedu prie jų ir dalinuosi savo auGalingo pirmadienio receptu. Kadangi oras už lango diktuoja meniu, man tik belieka įsisukti į vilnonį pledą ir niekur neskubant mėgautis pietumis. Kai diena tokia darbinga – pietūs prie darbo stalo man patys skaniausi. Skanaus ir jums!

 

Šildanti ankštinių ir batatų sriuba

2/3 stiklinės neskaldytų džiovintų žirnių (juos mirkykite 8-12 valandų, per tą laiką bent du kartus nusunkite ir perplaukite po tekančio vandens srove (nurodytas kiekis dar nemirkytų))
1/2 stiklinės raudonųjų lęšių
1 vidutinio dydžio svogūno
1 vidutinio dydžio morkos
2 batatų
Skiltelės česnako
Žiupsnio čili sėklų
Žiupsnio kmynų
Šlakelio aliejaus kepimui
1 litro daržovių sultinio

Kaip gaminti

Puode su šlakeliu įkaitino aliejaus apkepinkite smulkiai supjaustytą svogūną. Kartu berkite čili sėklas, kmynus.
Svogūnui suminkštėjus dėkite smulkiai supjaustytą česnako skiltelę, keletą sekundžių pakepkite.
Kartu dėkite supjaustytą morką, batatus, nuplautus lęšius ir nusunktus žirnius.
Pilkite daržovių sultinį, sumažinkite kaitrą iki vidutinės, virkite iki 15-20 min.
Daržovėms ir ankštiniams suminkštėjus sutrinkite sriubą trintuvu ar kokteilių plaktuvu. Jeigu norisi skystesnės – įpilkite papildomai sultinio ar vandens.
Patiekdami galite paskaninti mėgstamu aliejumi ar žalumynais.


Komentuokite:

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Close